FANDOM

Gra
Uncharted: Drake's Fortune

Uncharted Drake's Fortune
Producent: Naughty Dog
Wydawca: Sony Computer Entertainment Inc.
Seria gier: Uncharted
Data wydania: JP: 6 grudnia 2007

Am.Płn.: 19 listopada 2007 EU: 7 grudnia 2007 AUS: 6 grudnia 2007

Gatunek: przygodowa gra akcji
Platforma: PlayStation 3

Uncharted: Drake's Fortune – przygodowa gra akcji, w której kierujemy postacią z perspektywy trzeciej osoby, wyprodukowana przez amerykańskie studio podległe Sony Naughty Dog, a wydana przez Sony Computer Entertainment Inc. na konsolę gier wideo PlayStation 3. Grę ukazano 19 listopada 2007 w Ameryce Północnej, 7 grudnia 2007 w Europie, natomiast 6 grudnia 2007 w Australii i Japonii. Jest to pierwsza część serii gier komputerowych Uncharted, która jest oparta na autorskim silniku Naughty Dog Game Engine.

Główny bohater gry, Nathan Drake jest poszukiwaczem skarbów oraz potomkiem angielskiego podróżnika oraz korsarza sir Francisa Drake'a. Z pomocą swojego przyjaciela i mentora Victora Sullivana oraz dziennikarki Eleny Fisher podąża śladami swojego przodka, mając nadzieję na dotarcie do legendarnego, dawno zaginionego miasta – El Dorado.

OdbiórEdytuj

Gra zyskała dobry odbiór, osiągnęła średnią ocen 89,70% oraz 88/100 odpowiednio w magazynach GameRankings i Metacritic. Recenzenci pochwalili jej lekki, hollywoodzki z rodem filmów klimat, dialogi, obsadę głosową, grafikę i muzykę. Ponadto zdobyła wiele nagród prestiżowych magazynów i portali o grach komputerowych takich jak 2007 PS3 Game Of The Year oraz 2007 Best Action Game serwisu IGN. W ciągu dziesięciu tygodni Uncharted: Drake's Fortune sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. W październiku 2009 roku ukazała się kontynuacja, którą nazwano Uncharted 2: Among Thieves, a w listopadzie 2011 roku wydano trzecią część zatytułowaną Uncharted 3: Oszustwo Drake'a.

Seria gier Uncharted

Gry Uncharted: Drake's FortuneUncharted 2: Among ThievesUncharted 3: Oszustwo Drake'a
Postacie Nathan Drake

Więcej z Fandomu

Losowa wiki