FANDOM

PS

PocketStation - urządzenie preferencyjnie stworzone przez Sony na konsolę PlayStation. Urządzenie te sklasyfikowane zostało jako urządzenie PDA, które posiada monochromatyczny wyświetlacz ciekłokrystaliczny (LCD), podczerwień dwukierunkową, zegar czasu rzeczywistego (RTC), wbudowaną pamięć flash oraz 10-bitowy głośnik PCM. Aby korzystać z urządzenia, musi być ono połączone z konsolą przez wejście kart pamięci. Premiera odbyła się 23 stycznia 1999 roku, a sprzedaż tylko na terenie Japonii. Oprogramowanie było zazwyczaj rozpowszechniane razem z grami na PlayStation, albo przez pobranie za pomocą konsoli PlayStation. PocketStation posiada wbudowany port podczerwieni, który umożliwia bezpośredni transfer danych takich jak zapisy z gry, jak również grę wieloosobową.

Najbardziej popularną grą była Dokodemo Issho, która sprzedała się łącznie w ponad 1,5 milionowym nakładzie w samej Japonii. Jest również pierwszą grą, w której pojawiła się maskota Sony imieniem Toro. Sony przerwało produkcję PocketStation w lipcu 2002 roku, sprzedając prawie pięć milionów sztuk.

Specyfikacja technicznaEdytuj

  • Procesor (CPU): ARM7T (32-bit procesor RISC)
  • Pamięć: 2K bajtów SRAM, 128K bajtów Flash RAM
  • Grafika: 32×32 monochromatyczny LCD
  • Dźwięk: 1 miniaturowy głośnik (10-bit PCM)
  • Przyciski: 5 przycisków do grania, 1 przycisk resetujący
  • Komunikacja : Podczerwień dwukierunkowa (IrDA)
  • Kontrolka LED: 1 (czerwona)
  • Bateria: 1 CR-2032 lithium-ion
  • Wymiary: 64 × 42 × 13.5 mm (długość × szerokość × wysokość)
  • Waga: Około 30g (razem z baterią)
  • Inne funkcje: funkcja kalendarza i numer identyfikacyjny

Gry kompatybilne z PocketStationEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki