FANDOM

Gra
God of War

God of war.jpg
Okładka gry God of War
Producent: SCE Studios Santa Monica
Wydawca: Sony Computer Entertainment Inc.
Seria gier: God of War
Data wydania: Stany Zjednoczone 22 marca 2005

Unia Europejska 22 czerwca 2005 Polska 22 czerwca 2005

Gatunek: Przygodowa gra akcji
Platforma: PlayStation 2

God of War - przygodowa gra akcji wyprodukowana przez SCE Studios Santa Monica, a wydana przez Sony Computer Entertainment Inc. na platformę PlayStation 2 oraz PlayStation 3 w 2005 roku.

Fabuła Edytuj

Dziesięć lat po służbie bogom olimpijskim, Kratos zawarł z nimi układ: zabije dla nich siejącego zniszczenie Aresa (ten - chcąc pokazać ojcu - Zeusowi, jak potężnym jest bogiem, prowadził oblężenie Aten), z kolei Olimpijczycy mieli sprawić, że grzechy z przeszłości Kratosa zostaną mu wybaczone (Kratos chciał pozbyć się wizji rodziny, która zginęła z jego ręki). Heros chciał również zemścić się na bogu wojny - za zesłane na niego szaleństwo, w którym zamordował swoją żonę i córkę. Kratos wyruszył do Aten - podczas podróży zabijając na zlecenie Posejdona potwora, który terroryzował morza - Hydrę. W Atenach spotkał Wyrocznię, która powiedziała mu, jak można powstrzymać Aresa - zdobyć i otworzyć puszkę Pandory. Wojownik wyruszył na pustynię, gdzie spotkał ostatniego żywego tytana: Kronosa. Tytan na swych plecach dźwigał kolosalną świątynię, w której znajdowała się puszka Pandory. Po trudnych zmaganiach w Świątyni i wyciągnięciu na powierzchnię reliktu Kratosa zabito, ciśniętą przez Aresa kolumną (podniesioną z gruzów oblężonego miasta - Aten). Kratos trafił do Hadesu, z którego udało mu się uciec. Spartiata ponownie trafił do Aten i rozpoczął walkę z bogiem, który niegdyś ocalił jego życie. Wtedy Kratos otworzył puszkę Pandory (tak, jak poinstruowała go Atena) i zyskał moc, dzięki której mógł zabić boga. Po krótkiej walce Ares wykorzystał największą słabość wojownika - jego umysł i przeszłość, z którą Kratos nie mógł sobie poradzić - zsyłając na niego wizję jego zmarłych bliskich. Bohater stoczył walkę z sobą samym, pokonując swoje mroczne alter ego. Po wyczerpującej bitwie, w której stracił niegdyś podarowane przez boga wojny ostrza, heros dokonał swojej zemsty i wykonał zadanie zlecone przez Olimpijczyków. Bogowie jednak nie dotrzymali słowa - Kratos dalej miewał koszmary. Załamany bohater - nie widząc innego wyjścia - targnął się na swoje życie: skoczył z najwyższego szczytu w całej Grecji - Olimpu, jednak Atena ocaliła go. Chcąc wynagrodzić jego trudy, bogowie pozwolili Spartiacie objąć tron Aresa i zostać nowym bogiem wojny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki